A küldetések cikksorozat második része következő. Ebben az előzőhöz hasonlóan a Journey Down the Anduin küldetés bemutatása fog szerepelni.
Miután túlélték a Bakacsinerdő veszélyeit, a hősök folytatják útjukat végig az Anduin folyó partján Lórien felé a Bakacsinerdő déli részén gyülekező fenyegetés szörnyű hírével.
A küldetés az alábbi készleteket használja: Journey Down the Anduin, Sauron's Reach, Dol Guldur Orcs, Wilderlands.
A küldetés nehézsége: 4
A küldetés három szakaszból áll.
Az első rész a folyóparti harcról szól: To the River... A Bakancsinerdőből kiérve, egy fontos üzenettel Galadriel úrnőnek, utat kell törnötök dél felé az Anduin folyó mentén, hogy elérjétek Lorien erdejét. Ahogy magatok mögött hagyjátok az erdőt, észreveszitek, hogy üldöznek és ez gyorsabb léptekre sarkall.
Ahogy megközelítitek a folyóparton lévő kicsi tutaj helyét, egy félelmetes dombi troll bukkan fel egy kőrakás mögül és támad!
Elég nehéz része a küldetésnek, ha nincs megfelelő harcosunk, illetve nem kapunk néhány olcsóbb fegyvert a játék elején. Ha szerencsések vagyunk, akkor első felcsapásra a trollt húzzuk. Ha kevésbé vagyunk azok, akkor nagy gond lehet több szörny esetén. Nyolc haladás jelző összegyűjtése nem vészes, a troll megölése a nagyobb baj, főleg hogy minden plusz sebzés fenygetésbe megy át...
A második rész egy hosszú hajóút: Anduin Passage.
A troll legyőzése után képesek vagytok vízre ereszteni a tutajt és elindultok a folyó vízi útján. Ahogy elindultuk az ellenség üldözi, zaklatja a kis hajót ahogy próbálkoztok navigálni a folyón...
Mivel az ellenség zaklatja a tutajt, nehéz megtartani az egyensúlyt és hatékonyan küzdeni ellenük.
Négy-öt körig is eltarthat míg összeszedjük a tizenhat haladást, főleg ha tactics paklival játszunk. Nagyon sok ellenség fog felbukkanni, mert minden körben még egy lapot fel kell csapni. Annyi előnye van a játékosoknak, hogy a szörnyek nem támadnak automatikusan a fenyegetettség szerint (hisz' a folyón csónakáznak a hősök), kizárólag a játékosok döntenek arról, hogy megtámadják-e a parton lévő ellenséget. Ebben az esetben viszont vissza is ütnek.
A harmadik és ezzel a küldetés befejezése a nagy csata: Ambush on the Shore.
Az ellenség folytonos zaklatása a tutajt a partra kényszeríti és szembe kell néznetek a közelgő rajtaütéssel. Amennyiben túlélitek ezt a támadást, megnyílik az út előttetek az Aranyerdőbe...
Minden játékos felcsap még két ellenséges lapot, viszont a későbbiekben nem kell már több lapot felfedni. Így is elég nehéz feladat vára játékosokra. Nem kell haladást gyűjteni, elég annyi hőst a küldetéshez rendelni, hogy ne nőjön sokat a fenyegetettség. A játékosok nyernek, ha legyőznek minden ellenséget.
Az ellenség lapjairól...
Sok különböző kisebb-nagyobb szörnnyel találkozhatunk, összesen 20 lapnyi van a pakliban. Legerősebb szörny egyértelműen a Hill Troll. Kettővel találkozhatunk, az egyiket mindenképpen le kell majd győznünk. A játék egyik (eddigi) legerősebb lénye. A Marsh Adder sem egyszerű eset, könnyen megölhet egy-két karaktert. Az előző küldetésben már találkozhattunk az orkokkal, amik itt is felbukkannak: Ufthak, Dol Guldur Orcs, Beastmaster. Egy új elemmel bővül az ellenség repertoárja, ez lenne a surge. Amelyik lény ilyennel rendelkezik, rögtön fel kell csapni még egy lapot. Az Eastern Crows például rendelkezik ilyen képességgel. Bosszantó ellenfél a Goblin Sniper. Nem erős, viszont csak akkor lehet megtámadni, ha egyedül van az asztalon. Minden kör végén kioszt a játékosok között egy-egy sebzést. Hamar érdemes megölni.
A helyszínek nagyon akadályozzák a haladást. A Banks of Anduin teljesítése után visszakerül a pakli tetejére, a Gladden Fields növeli a fenyegetettséget, a Brown Lands egy kör alatt biztosan teljesíthető, viszont ötös fenyegetése van, az East Blight fenyegetése alacsony, de hat haladást kell elérni és kötelező ide utazni. Összesen 13 lap van a pakliban. Alacsony akaraterővel nem érdemes nekivágni a küldetésnek.
Sok a már kinn lévő lap fenyegetését növeli treachery lap van. Nagy akaraterőnél nem jelentenek problémát. A kellemetlenebb lapok közé tartozik a Necromancer's Reach vagy az Evil Storm, amik ha egymás után jönnek, hát, sokan meghalhatnak. A Pursued by Shadow nagyon-nagyon gonosz lap: minden épp' nem küldetésező karakter után kapunk egy fenyegetettséget. 14 treachery lap van a küldetésben.
Tippek:
- A troll miatt feltétlenül hozzunk már az elején harcosokat. Aragorn és Gimli kibírnak egy csapást, de ha rossz árnylapot kapnak, akkor el is búcsúzhatunk egyik hősünktől már az első körben.
- A Forest Snare-t minél előbb rakjuk rá a trollra. Rengeteget tud segíteni!
- Dunhere nagyon hasznos lehet a második szakasz során, mert úgy tud támadni, hogy közben nem támadnak rá vissza a lények.
- Az Eastern Crows megölése után visszakerül a pakliba. A surge képessége miatt ez nagyon rossz hír. Három madár surge képességgel... Próbáljuk őket végleg eltávolítani a játékból.
- A Banks of Anduin teljesítésekor visszakerül a pakli tetejére. Ezt kihasználhatjuk. Tudjuk milyen lap következik majd. Ez különösen akkor jó, ha csak egy játékos van és csak egy lapot kell felcsapni körönként.
A küldetés egyedül elég nehéz, érdemes két fővel nekivágni. Nehezebb mint az első, de egy kis gyakorlással és előrelátással simán végigjátszható. :)
Kérdés: jó így ez a küldetésleírás vagy pedig felejtsem el, változtassak valamit rajta?
Utolsó kommentek