HTML

The Lord of the Rings LCG

Hírek, lapok, szabályok, játszmák és egyéb érdekességek a Fantasy Flight Games kártyajátékáról, The Lord of the Rings LCG-ről.

Utolsó kommentek

  • Elwe: Szia! A LOTR-HU-ra költözött az oldal és kivételesen valamirt most nem ér... (2012.07.31. 18:15) "Egy rég várt ünnepély"
  • vincu: Mi a miniaturemarket.com-ról szoktunk rendelni sokan (főleg Trónok Harcát... (2012.07.31. 15:11) Rövidhír
  • vincu: Atz eseménynél, ami egy egyszeri dolog nem erősíthető, de a csatolt lapná... (2012.07.31. 13:02) Hősök a Vörösfoki-hágón - második rész
  • vincu: Nem is tudom. Nagyon jók az értékei, de solo üzemmódban semmire sem mész ... (2012.07.31. 12:58) Lórien őrzője
  • vincu: sziasztok! Mióta megjelent azóta játszom ezt a játékot is, és még nem ta... (2012.07.31. 02:44) "Egy rég várt ünnepély"
  • Utolsó 20

Szavazás

Interjú Nate French-csel

2011.10.07. 14:23 HunDrenus

A napokban történt, hogy a theonering.net intézett egy interjút Nate French-csel. A beszélgetést élőben közvetítették, de sajnos nem sikerült néznem és nem is találtam meg a felvételt. Szerencsére azért volt olyan, aki jegyzetelt és így közzé tudok tenni én is jó pár érdekességet.

 

Minden ciklus egy újabb területet fog lefedni. Eddig volt a Bakacsinerdő és környéke, jövőre pedig jön Mória és Völgyzugoly területe.

Már most van egy Kazad-dum kiegészítőjük házon belül.

Nem akarnak sok erratat, hibajavítást kiadni. A hősöket sem szeretnék ilyen módszerrel megváltoztatni, szeretnék ha minden lap azt csinálná, ami rá van nyomtatva. Hosszú távú tervként viszont szerepel néhány hős több változata is. Például Glorfindel spirit vagy tactics hősként is megjelenik majd, ha minden igaz.

Szeretnének megfelelni minden játékosnak: annak, aki szereti a játék világát, hangulatát, és annak is, aki inkább paklikat építget, győzelemre hajt mindenáron.

A többi LCG-nél van listájuk, amin szerepelnek azok a szempontok, amiket figyelembe kell venni a kártyák tervezésénél. Ez azért van, hogy ne készítsenek kiegyensúlyozatlan, nem odaillő kártyákat. A Gyűrűk uránál még nincs, de még friss a játék.

Volt egy kérdés, miszerint miért van az, hogy a szörnyek előnyben vannak a játékosokkal szemben (először támadnak, védekeznek, árnyékhatás)? Erre a válasz az volt, hogy ez nem teljesen így van, mert a játékosok lapokat húznak, költekeznek, képességeket használnak, taktikáznak... a szörnyek meg csak jönnek. :D

Rauros Falls lappal kapcsolatban: a játékosok nem értik, hogy mégis hogyan kéne reagálniuk erre a lapra. Vagy éppen két Goblin Sniperre, amit nem lehet ugye megtámadni. Erre jött a gonosz válasz: hát igen, ez van! A játék arról szól, hogy akadályokat győzzünk le. Ha nem lenne kihívás a játékban, nem is lenne szórakoztató.

A tesztelésre nagyon sok időt szánnak. A ciklusokat egészben kezelik, úgy tesztelik őket, így is törekedve arra, hogy a sorozat összefüggőnek tűnjön. Egy-egy paklira több, mint egy hónap jut. Az alapdoboz tesztelését tavaly októberben fejezték be, aztán rögtön nekiestek az első kalandpakliknak.

Készül már a versenyszabályzat, de erről üzleti okokból nem mondhatott semmit.

Az illusztrációknak a regények alapján kell készülniük, ahhoz vannak jogaik. Elismerik, hogy a filmek nagyon jók és nagy hatással van az emberekre a képi világuk, de nem tehetik meg azt, hogy onnan rajzolnak. Erre egy jó példa Legolas: a filmben szőke, de a kártyán sötét a haja. A játék akkor válik élővé, mikor végre rákerülnek az illusztrációk a sablonokra. Egyébként Kevin Childress készítette a kártyák tervét, felépítését, kinézetét.

Van esély arra, hogy látjuk még Faramirt hősként, de ki tudja? Lehet róla szó, hogy átlépik a hős-csatlós határt, de ez még a jövő kérdése.

A licensz kiterjed egész Középföldére, így bármely területet felhasználhatják. Amit viszont nem tehetnek meg, az az, hogy más idősíkban kalandozzunk. Például a Szilmarilok ideje tabu. Szeretnének minél több területet feldolgozni Középföldéből.

Az LCG-ket arra tervezték, hogy kiküszöböljék az olyan játékosokat, akik többet tudnak rááldozni a játékra. Ezzel elérték azt, hogy nincs vadászat a ritkább lapokra és mindenki ugyanannyi eséllyel indulhat.

A játék sokat változott a tervezés során. Eleinte 1-4 fős játékot akartak, ahol afféle "láthatatlan ellenség" ellen harcoltak a játékosok, amely nem sok mindent tett. Később jött az ötlet, hogy legyen kooperatív és az ellenség is legyen összetettebb.

Ha valaki egyedül végigviszi az Escape from Dol Guldor küldetést, az tényleg érti a játékot és nagyon dicséretre méltó!

A Massing at Osgiliath küldetést azért készítették, hogy megnehezítsék a négyfős csapatok dolgát. Céljukat elérték: minél többen játsszák, annál nehezebb.

Azért nem raktak minden lapból három példányt az alapdobozba, mert nem akartak csupán 60 különböző lapot berakni. Inkább arra törekedtek, hogy minél több különböző kártya kerüljön a dobozva, így teljesebb élményt nyújtva.

Hobbit Deluxe Pack kérdésre a válasz: nagy kihívás lenne pitetolvajokra vadászni, amíg nem jön Gandalf. ;)

A rajongók reakciója a játékra egyszerűen lehengerlő és hízelgő. Látszik, hogy jó játékot készítettek és van jövője. Mikor vereséget szenved, egyszerűen muszáj játszania még egyet.

A Khazad-dum kiegészítő karácsonyra várható. 165 lap, két törpe hős.

 

Nos, ennyit sikerült összeszednem az interjúból. Remélem érdekes és hasznos olvasmánynak bizonyul.

Címkék: interjú nate french

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://lotr-lcg.blog.hu/api/trackback/id/tr983285283

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hezw 2011.10.08. 20:43:07

Ez egy nagyon jó összefoglalás, öröm volt olvasni, köszi az infót!
süti beállítások módosítása