![]() |
Újabb cikk az FFG honlapján. Ismét néhány lapról rántották le a leplet és ellátták a játékosokat néhány jópofa ötlettel.
Az előző heti Journey of to Rhosgobel ismertetőben vetettünk egy pillantást a legnagyobb, "legodacsapósabb" kártyák némelyikére a kiegészítőből: Imrahil hercegre és Haldirra, a sokoldalú tündére. Ma emlékeztetünk titeket, hogy Középfölde sorsa sem a legnagyszerűbb hősök, hanem azoknak a kis szerzeteknek, a hobbitoknak a kezében volt, ugyanígy a kártyajáték is támaszkodik a sikeres kártyahasználatra a nagy hősök és szövetségeseiken túl.
Trükkös zsák
Néha azok a dolgok, amiket kezdetben figyelmen kívül hagyunk, később elég hasznosnak bizonyulhatnak, akár nélkülözhetetlenek is lehetnek. Valóban, egész Középfölde sorsa az Egy Gyűrű elpusztításán múlt, amit Bilbó hosszú időn keresztül a Megyében tartott, abban a hitben élve, hogy az csupán egy láthatatlanná tevő varázsgyűrű. Mégis, a gyűrű amely láthatatlanná tesz nem csak egy apróság, így egy hobbit sem tette volna a mathomjába, azon dolgok mellé, amiktől a félszerzet nem tud teljesen megszabadulni, mégsem jók semmire.
![]() |
Mindegy is, a hobbitok általában nem hajlamosak a kalandozásra és így kevés hasznát látják az olyan dolgoknak, amiket Középfölde hősei esetleg kutatnak. Talán a félszerzetek Ősi Mathomjában (Ancient Mathom) a többi hős találhatnak valamit, ami segítheti őket az útjuk során.
Az Ancient Mathom lehetővé teszi a Spirit játékosoknak, hogy kártyát húzzanak azért, amit a legjobban csinálnak: koncentrálnak a küldetésre. Ez a lap beáll a sorba a többi laphúzó kártya mögé, mint például Beravor, Bilbo és a Campfire Tales. A húzás előnye csak annyira hasznos, amennyit a lehetőségek nyújtanak, de most már három szférának is megvan a saját útja az extra kártyák kézbevételére, és egyre valószínűbb, hogy a kártyáinkat hasznosan ki tudjuk játszani a megfelelő időben...
Valószínűtlen segítség
Frodónak nem sikerült volna eljuttatni az Egy Gyűrűt a Végzet Hegyéhez, ha Cirith Ungol tornyában nem tör ki viszály az orkok között. Közel néhány száz ork öldöste egymást, így lehetőséget adva Frodónak a toronyból való menekülésre és útjának folytatására.
A Gyűrűk Ura kártyajátékban Középfölde hősei szembekerülhetnek túl erős és rettenetes
![]() |
ellenfelekkel, amiket segítség nélkül nehéz lenne legyőzni, de a Belharc (Infighting) még a leghatalamasabb ellenséget is leterítheti.
A Conflict at the Carrock bedobta a hősöket egy csapat félelmetes troll elé, amik magas védelme és életereje nagyon nehézzé tette az elpusztításukat, különösen a Lore és Spirit játékosoknak. Míg Haldir biztosít a Lore játékosoknak néhány üdvözlendő támadóerőt, még mindig nem tud elég erőset ütni egyedül, hogy átüsse a páncélját és megsebezze a trollt. Hasonlóképpen, a Spirit játékosok kiválóak a küldetésezésben, de mikor szembetalálják magukat a trollokkal, gyakran van szükségük segítségre. Távolsági (Ranged) karakterek és Gandalf gyakran be tudnak avatkozni, de ha a játékosokat folyamatosan támadják az ellenség hordái - ami megtörténhet a Conflict at the Carrock küldetésben - ezek a karakterek túlságosan le vannak foglalva. Az Infighting lap egy további lehetőségek kínál a játékosoknak arra, hogy kikerüljenek azon szorongató helyzetből, hogy meg tudják sebezni a nagy védelmű ellenségeket.
Amíg a játékosok meg tudják találni a módját annak, hogy túléljék a nagy és kemény ellenfeleket, addig megsebezhetik a gyengébb védelmű ellenségeket, majd belharcot válthatnak ki az köztük, ezzel az összes sebzést átrakva a keményebb, halálosabb ellenfelekre. Az Infighting megengedi azt is, hogy a játékosok sérüléseket rakjanak a Staging Area-n lévő ellenségekre, valamint néhány halálosabb ellenségre a Journey to Rhosgobel pakliból, amiket viszonylag alacsonyabb védelmük ellenére, nem könnyű célba venni a játék legtöbb szívósabb hősével.
Az utazás folytatása
Minden Adventure Pack (kalandpakli) a Gyűrűk Ura kártyajátékhoz bemutat a játékosoknak néhány új pakliépítési lehetőséget. Bár természetes és egyszerű módszer olyan nagy és erős lapokat berakni a paklidba, mint Imrahil herceg vagy Haldir, az olyan kártyák, mint az Ancient Mathom és az Infighting megenged húzni a trükkös zsákodból és megtalálni az időben érkező, szokatlan segítséget.
Dolgozd bele ezeket és a többi lapot a stratégiáidba mire a Journey to Rhosgobel eléri az boltokat!
Utolsó kommentek