Egy újabb cikksorozat első tagja ez a bejegyzés. A küldetésekről idővel írok egy-egy cikket kitérve a történetre, lapokra, a küldetés speciális szabályaira, mire kell figyelni és egyéb érdekességekre. Az első cikkem témája az első küldetésről fog szólni (logikus, nem?), azaz a Passage Through Mirkwoodról.
A Bakacsinerdő régóta veszélyes hely és nemrég Thranduil király egyik őrjárata a gyülekező fenyegetés jeleit fedezte fel Dol Guldur közelében. Hősök egy csapata (akiket a játékosok irányítanak) összegyűjt, hogy egy üzenetet juttassanak keresztül a Bakacsinerdőn, le az Anduinon, végül pedig Lórienbe, hogy figyelmeztessék Galadriel úrnőt a kezelgő veszélyre.
A küldetés az alábbi készleteket használja: Passage Through Mirkwood, Spiders of Mirkwood, Dol Guldor Orcs.
A küldetés nehézsége: 1
A küldetés három szakaszból áll.
Az első szakasz a Flies and Spiders. A Bakancsinerdőn keresztül utaztok egy fontos üzenetet hordozva Thranduil királytól a lórieni Galadriel úrnőnek. Ahogy haladtok a sötét ösvényen, a pókok körétek gyűlnek...
A lerondább dolgok amiket láttak a pókhálók voltak; sötét és sűrű pókhálók fedték rendkívűl vastagon a járást, gyakran nyúlt fától fáig vagy gubancolódott az alacsonyabb ágak között. Sosem nyúltak át az úton, de hogy valamilyen varázslat tartotta tisztán vagy valamilyen más okból, nem tudták kitalálni. - Babó
Ez egy könnyebb rész: kapunk egy Forest Spidert és egy Old Forest Road helyszínt. Nem okoz komolyabb kihívást a kezdő felállás. Igaz, a Forest Spider első ütése négyes, de még védhető kategória. Az Old Forest Road képessége pedig aktiválhat egy hőst, így az első körben biztos lesz hős küldetésezni és még harcolni is. Nyolc haladás jelzőt összeszedni nem nagy akadály, két-három kör alatt teljesíthető.
A második szakasz amolyan töltelék: A Fork in the Road.
Ahogy haaldtok keresztül a Bakacsinerdőn, pókok által üldözve, az erdei ösvény elágazik előttetek...
Bizonytalanul abban, hogy mi vár rátok, de siettetve az üzenet sürgőssége miatt, választanotok kell egy utat és mennetek kell...
Mint a színesítő szöveg is írja, ez egy elágazás, ahonnan két felé vezet az út. Nem kell semmit tenni, csak össze kell szedni a két haladáspontot és ennyi. Ez tényleg csak a történet miatt van itt, nem kihívás.
A harmadik szakasz már érdekesebb.
Az ösvény az erdő egyik legsötétebb, leginkább benőttebb részére hajszol... Érzitek, hogy egy visszataszító, sötét jelenlét vadászik rátok és gyorsan mozogtok, megpróbálva elkerülni a gonoszt.
Két kártya közül kell felcsapni egyet. Ez a kártya lesz a küldetés harmadik szakasza. Ez jelképezi azt, hogy a hősök két ösvény között választhattak, de nem tudják, hogy hova is kerülnek.
Az egyik kártya a Don't Leave the Path.
Az árnyékok sötétje gyűlik és rájöttök, hogy az undorító jelenlét célba vett titeket az ösvényen. Le kell győznötök, hogy átjussatok.
Na ez az a lap, aminél "nagy levegő, kávé, öt perc pihi" van. Minden játékosnak ki kell keresnie egy pókot és játékba kell hoznia. Akkor győznek a játékosok, ha legyőzik az Ungoliant's Spawnt. Elég kemény ellenfél és nem számít, hogy egyszer már kikerült a játékból, ugyanis le kell győzni. Ez akkor bosszantó igazán, ha már egyszer sikerült legyőzni őt és sérültek a kalandozók. A pók legyőzésével a játékosok nyertek.
A másik lehetőséget jobban szeretem, kicsit könnyebb: Beorn's Path.
Megpróbáltok egy titkos, rejtett ösvényt követni, hogy így elkerüljétek az ellenséget...
Itt csupán az a feladat, hogy tíz haladást összegyűjtsünk és ne legyen az asztalon az Ungoliant's Spawn. Ha ez a küldetéslap kerül az asztalra, könnyű győzelemre számíthatunk. :)
Az ellenség lapjairól...
Szörnyek többsége pók (ki gondolta volna), néhány ork, egy denevér és egy "lódarázs". A pókok komolyabb veszélyt nem jelentenek leszámítva Ungoliant's Spawnt. Ő brutális... Az orkok között is vannak puszta lassítók (pl. East Bight Patrol), de ha nincs nagy szerencsént kaphatunk Dol Guldur Beastmastert (sok élet, két árnylap támadásonként) vagy Chieftan Ufthakot (sok élet, első körben ötös sebzés, másodikban hetes, stb...). A darázs sem egyszerű eset: Hummerhorns névre hallgat és támadását egy ötös sebzéssel kezdi valamelyik hősbe, ami nagyjából azonnali halál... szerencsére negyvenes fenyegetettség kell ahhoz, hogy támadjon, azt pedig elég nehéz összeszedni ezzel a küldetéssel. Szörnyekből 16 darab van a pakliban.
A helyszínek nem nagy akadályok (bárha sok jön egyszerre, abból még lehet baj), nincs magas fenyegetésük, nem kell sok haladás hozzájuk és még a képességeik sem vészesek. A küldetéshez 13 helyszínlap jön.
Treachery lapok között van néhány laza, de akad egy-kettő nagyon szívatós is. Például a Necromancer's Reach (minden elforgatott karakter sérül egyet) sosem jön jól. Igaz, a sebeket meg lehet gyógyítani, szóval nem ez a legrosszabb. A legrosszabb a Caught in a Web. Ez attachmentnek számít és egy hősnek kell odaadni. A hős csak akkor aktivizálódik, ha elkölt két erőforráspontot. Durva és kettő van belőle... Összesen 7 treachery lap van a pakliban.
Tippek:
- A pakli közel fele szörnyekből áll, így érdemes hozni egy-két harcost. Gimli és Legolas tökéletesek e célra.
- Ha tactics paklival játszunk, akkor amint lehetőségünk van rá, a Blade of Gondolin lapokat rakjuk Legolasra: két ilyen lappal ölésenként négyet lehet haladni a küldetéssel. Harcos csapattal ez életmentő lehet.
- A helyszínekből is akad egy pár, ezért érdemes lehet hozni spirit pakliból Northern Trackert és/vagy Lorien Guide-ot. Velük szépen lehet haladni a helyszínekkel.
- Amennyiben van lehetőségünk kivédeni egy treachery kártyát, azt tartogassunk mindaddig, amíg játékba kerülhet Caught in a Web lap. Annél bosszantóbb nincs, mikor kvázi használhatatlanná teszik a hősünket. Főleg ha kétszer...
- Számoljuk a Necromancer's Reach lapokat. Három van belőle és könnyen ki tudja ütni a csatlósokat! Sőt, volt egy olyan partim nemrég, ahol hárman játszottunk és egy körben feljött mind a három (pedig tényleg meg lett keverve..). Nah akkor hagytuk abba. :)
A küldetés arra nagyon jó, hogy megtanuljunk játszani és egy kis sikerélményhez jussunk. A későbbiekben már nem nyújt nagy kihívást, bár én egy-egy új paklit ezzel a küldetéssel szoktam tesztelni. Néhány rossz húzás azért izzasztó tud lenni.. :)
Utolsó kommentek