HTML

The Lord of the Rings LCG

Hírek, lapok, szabályok, játszmák és egyéb érdekességek a Fantasy Flight Games kártyajátékáról, The Lord of the Rings LCG-ről.

Utolsó kommentek

  • Elwe: Szia! A LOTR-HU-ra költözött az oldal és kivételesen valamirt most nem ér... (2012.07.31. 18:15) "Egy rég várt ünnepély"
  • vincu: Mi a miniaturemarket.com-ról szoktunk rendelni sokan (főleg Trónok Harcát... (2012.07.31. 15:11) Rövidhír
  • vincu: Atz eseménynél, ami egy egyszeri dolog nem erősíthető, de a csatolt lapná... (2012.07.31. 13:02) Hősök a Vörösfoki-hágón - második rész
  • vincu: Nem is tudom. Nagyon jók az értékei, de solo üzemmódban semmire sem mész ... (2012.07.31. 12:58) Lórien őrzője
  • vincu: sziasztok! Mióta megjelent azóta játszom ezt a játékot is, és még nem ta... (2012.07.31. 02:44) "Egy rég várt ünnepély"
  • Utolsó 20

Szavazás

Egy vagy több alapdoboz?

2011.07.29. 11:08 HunDrenus

Hosszabb szünet után ismét itt vagyok. Remélem mostantól rendszeresen fogok írni ide is...

Sok helyen lehet olvasni arról, hogy valaki több alapdobozzal játszik, nem csak eggyel. Ez a bejegyzés ennek az előnyeiről, illetve hátrányairól fog szólni.

Az alapdobozban 226 lapot kapunk, ennyi lap két játékosnak megfelelő (bár mi a napokban hárman játszottunk és így is elég volt nekünk). A szabályok szerint minden különböző lapból három példány lehet a paklinkban. Viszont az alapdobozban sok lapból csupán kettő vagy egy van, így hiába enged hármat a játék, nem tudunk hozni még többet például Beornból vagy Faramirból. Erre egy megoldás van: be kell szerezni még egy-két alapdobozt. (Vagy esetleg kinyomtatni a szükséges lapokat, de psszzz...)

Az alapdoboz játékos lapjai:
1 kártyából 4 példány
9 kártyából 3 példány
38 kártyából 2 példány
13 kártyából 1 példány

Egy második doboz beszerzésével lesz 6 Gandalfunk, 47 lapból meg lesz a három példányunk. Ez jó, de...
Lesz két fölösleges Gandalfunk is, amit nem tudunk használni két játékos esetén. Lesz 9 olyan lapunk, amiből van hat-hat, tehát sok. 38 kártyából pedig négy lapunk lesz, ami szintén sok. Továbbá lesz még 13 olyan lapunk amiből még mindig két példányunk van, vagyis kellene még egy alapdoboz.
Összegezve, egy második alapdoboz megvételével még mindig nincs elég lapunk mindenből és lesz 67 teljesen felesleges lapunk (ebben benne van két Gandalf is). Fontos, hogy ezek csak a játékosok lapjai. A küldetések, szörnyek, helyszínek, hősök lapjaiból is dupla lesz, amiket sehol nem tudunk majd használni. Ez még... hmmm... sok fölösleges kártya. :D
Hozzá kell tenni, hogy a különböző jelzőkből is kapunk még egy készletet, ami jól jöhet több játékos esetén.

Aki tud rá költeni és szeretne versenypaklit készíteni, annak érdemes beszereznie több alapdobozt, de (szerintem) otthoni játékra a haverokkal felesleges minden lapból a maximum. Esetleg ha lesz egy olyan doboz, amiben a hiányzó lapok lesznek, azt javasolt megvenni.
Egyébként jönnek a havonta megjelenő kiegészítők, amikben minden játékos lapból három-három lesz, szóval nem lesz több ilyen probléma.

Mindenki gondolja át, hogy megéri-e neki azt a plusz 20000 forintos kiadást még néhány játékba hozható lap és egy csomó olyan kártya, amit nem lehet majd felhasználni.
Ha van kérdés, vélemény, jöhetnek a kommentek! :)

Címkék: kártya számok alapdoboz

16 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://lotr-lcg.blog.hu/api/trackback/id/tr993109177

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Deadgarret 2011.07.29. 22:32:36

Hú köszi a gyors reakciót és az infókat, remélem másnak is hasznára válik. Speciel nekem ez lesz az első LCG-m, de még CCG-m sem volt, mert valahogy kimaradt eddig, szóval lehet hogy más számára ezek triviális dolgok, de nekem nagy segítség!

Thx mégegyszer és thumbz up!!

HunDrenus 2011.07.30. 11:13:43

Ugyan, nincs mit! :)
LCG-vel nekem is ez az első, nem tudom, hogy a többiben miből hány lap van. CCG-vel többet foglalkoztam régebben: HKK, Mágus, Magic... Azokban az nem tetszett, hogy nem tudtam mit is kapok a pénzemért.

Elwe 2012.01.04. 13:12:06

Sziasztok!
Én mostanában láttam ezt az új LOTR játékot és nagyon örülök hogy ilyen igényes magyar oldala van.
Régen TCG-ztem de már sajnos kihalt, ez viszont living :D és ez tetszik. Lényegében csak dicsérni szeretném az oldalt viszont van kérdésem is:

-A kezdő-coreset után mennyire követelmény megjelenés szerinti sorrendben beszerezni a kiegészítőket???
-Vagy ki lehet hagyni részeket, és csak előbb-utóbb érdemes mindet beszerezni a sorrendet nem nézve???
-Még egy olyan kérdés hogy egyjátékos módban is élvezetes azért?? sajna nincs kivel játszani de ha jó én egyedül is nyomom :P

Namárië

puddlepuddle 2012.01.04. 20:19:38

Üdv!
A kiegészítők egymáshoz viszonyított sorrendje mindegy, a kiegészítők a hozzájuk tartozó core set encounter lapkáit használják, más kiegészítőét nem.
Azt még meg kell jegyezni, hogy az újabb, Khazad-dúm kiegészítőkhöz szükség van a második "core set"-re, vagyis az első nagydobozos kiegészítőre is.
A "történet" szempontjából viszont érdemes sorrendben menni.

Az alap játék kell tehát a Shadows of Mirkwood ciklus kiegészítőihez, a Khazad-dúm nagykiegészítő pedig az azután megjelent pakkokhoz.

Az egyszermélyes játék is élvezetes, de azért észre lehet venni az interakció, a közös tervezgetés élvezetének hiányát. Olyan, mintha pasziánszoznál.

Elwe 2012.01.05. 00:03:59

Szia!

Király dolog hogy nem kell napokig vérni a válaszra!

Igen, elsőre nekem is a pasziánsz jutott eszembe a játékmódjáról és szeretem is a coop-ot meg single-t.

A LOTR TCG-vel játszottam már és nagyon tetszik csak mostanra sajnos kihalt bár a legjobb kártyajáték volt szerintem.

Most elkezdeném ezt a LCG-t is, rá is szántam magamat hogy ma beszerzem a core set-et de elvették a kedvemet a lehúzó szövegek hogy unalmas, az első 5-10 húzott lap eldönti a meccset, meg 20 lapnál többen nem is húzol a pakliból egy játék során meg ilyenek...
Szóval úgy döntöttem elhalasztom. A pénzt nem sajnálom mert azért 220 lap.
De ami nem jó azért nem fizetek.

Örülnék ha tudnál/tudnátok valami bíztatót is mondani a játékról. Nagy lotr fan vagyok még Tolkien szakra is jártam :D, a lapok tetszenek és a játékmód is bejön de elbizonytalanodtam.

A válaszokat előre is köszönöm!

Athalay 2012.01.05. 21:56:15

@Elwe:

Szia!

Ha esetleg vásárlásra adnád a fejed, akkor én lehet, hogy tudok egy Core Set-et kedvezőbb áron. Meg tudun egyezni... :)

Elwe 2012.01.05. 22:13:37

Szia Athalay!
Valószínű előbb-utóbb beszerzem.
Már láttam használtat kedvező áron viszont félig meddig ajándék lesz és ezért ez az opció kilőve.
Azért köszi az ajánlatot, bár rákérdeznék mi az!

Balaage 2012.01.06. 08:30:44

Sziasztok.
Én is vásárlásra adom a fejem. Nagyon tetszik, hogy ilyen komoly oldal foglalkozik ezzel a témával. Sokat segítettetek a döntésben. További sok sikert kívánok az oldalnak.

HunDrenus 2012.01.06. 13:18:03

Sziasztok! :)

@Elwe: Abban van igazság, hogy az első 5-6 lap döntő lehet és hogy nem sok lapot használsz fel egy játékülés alatt. Ezzel viszont nem hinném, hogy probléma lenne, hiszen gyorsan lejátszható, nem egymás ellen játszotok (így nincs is sértődés, ha valaki jobb lapokkal kezd), valamint a rosszabb leosztás komolyabb taktikázásra sarkall, ami szerintem remek dolog. :)
Minden játék más... már egy-két kiegészítő beszerzésével is lehet teljesen új taktikára épülő paklikat építeni, a küldetések is kellőképp' változatosak, nincs egy mindent-legyőző-szuper-pakli.
Az egyedüli játékról pedig annyit, hogy én 95%-ban úgy játszom és nekem nincs különösebb bajom vele. Bááár, néhány küldetés és lap egyedül nem működik, de szerintem simán le lehet ültetni elé valakit 1-2 órára, vagy mást nem két paklival játszani egyszerre. :)
Én nem bántam meg a megvételét.

Elwe 2012.01.06. 13:39:30

Ez jó hír! Köszi a bíztatást!
De a kérdések válaszokban még biztos találkozunk :D

puddlepuddle 2012.01.06. 15:35:29

Ide írom akkor a véleményem, hogy a többiekével együtt legyen:
Nekem ez az első LCG-m. Szeretem a LOTR világát, de csak picit rajongok érte, fanatizmusig nem fajul a dolog.
A játékok rendkívül izgalmasabb, hát még akkor, ha hirtelen nehezedik (és szinte mindig ez van a véletlenszerűségnek köszönhetően:P).
Már jó ideje játszom, de megunni nem lehet, mert minden játék más és más, még akkor is, ha a küldetéslapok ugyanazok.
Eszméletlen sok pakli-kombináció létezik, és a randomitás miatt tényleg beláthatatlan irányokba is elkalauzolhat minket a játék.
Mindig más és más!

Negatívumként csak két dolgot tudok felhozni:
1. Ha ismeretlenül állsz neki egy-egy adott scenario-nak (ugye ez csak az első pár alkalomra értendő) és rossz paklikat választasz, akkor nagyon hamar kiderül, hogy van-e esély a jelenlegi összeállításban végigvinni a játékot. Szóval lehet olyan pont bizonyos játékokban, amikor már látod, hogy semmi esetre sem lehet megnyerni a játszmát. Ezt más játékokban a készítők próbálják nem tudtára adni a játékosoknak, hogy csak tényleg az utolsó pillanatban derüljön ki, hogy vége van, míg ennél a játéknál lehet olyan játszma, ahol még a konkrét vég előtt látható, hogy semmi értelme tovább húzni az adott "meccset".
Nekem ez negatívum, másnak mondjuk pozitív: nem vesztegetik feleslegesen az idejüket, újrakezdik egy másik paklival, vagy keveréssel.

2. Bár a véletlenszerűség hatalmas előnye is a játéknak, nagyon sokszor el is rontja az egészet, a már a többiek által említett rossz húzósorozatok miatt. Tényleg lehet olyan játszma, mikor hosszú, keserves harcok árán végre teljesen urai vagytok a helyzetnek, tökéletesen feltápolt egységekkel a győzelem a játékosok orra előtt lebeg. Aztán húznak 3 lapot, amivel egyetlen fázis alatt vége lesz a játéknak. Ismét, ez sokakat bosszant, viszont egy keményebb, versenyorientált rétegnek ez szintén tetszetős játékelem.
Tényleg minden benne van a pakliban, de ki így szereti, ki úgy.

A gyűjtésével egyetlen bajom van, hogy nem találni magyar forgalmazót, aki lépést tartana a kiegészítők megjelenésével. Persze megrendelhetném külföldről is, de a postaköltség miatt érdemesebb sokat egybe, amihez már várni kell.. és addigra már megjön magyarul is 1-2 azokból, úgyhogy.... nekem eddig az alap játék és az első három kiegészítő van meg, de ha lenne rá alkalom, már mind meglenne.

Elwe 2012.01.06. 15:43:00

Köszi hogy megírtad mit gondolsz!
Hogy érted hogy megjön magyarul? lefordítják a játékot vagy mi?
Hát igen a beszerzéssel én is gondban vagyok.
Itt az oldalon a szellemlovas van megemlítve de rajtuk kívül nem találtam senkinél expanziót és az első 3 nincs is meg nekik vagy csak rendelésre erre még rákérdezek. Van egy hely ott még talán megtudom nézni bár nagyon rég jártam arra.
Hiába nem olyan jó az első kieg. még is végigmennék rajta :P
Úgy néz ki én is knytelen leszek a 3. expanzióval kezdeni.

puddlepuddle 2012.01.06. 16:00:53

Azt akartam írni, hogy "addigra már megjön magyar forgalmazókhoz is".
Én is Szellemlovasról rendeltem, közel másfél hónapot kellett várnom, mire megjöttek a kiegészítők. Egyébként azt írták, hogy azért nincs sosem, mert egyből elkapkodják az emberek.

Athalay 2012.01.06. 23:11:03

@Elwe:

Igazából nem biztos, hogy eladnám. Nekem csak a Core Set van meg és az szerintem kevés a játék igazi élvezetéhez. Azt nem tudom eldönteni, hogy vegyek-e kiegészítőket vagy hagyjak fel a játékkal.

Elwe 2012.01.07. 02:22:22

@puddlepuddle: Szia!
Annak örülök hogy tudtál szerezni mert akkor nekem is van esélyem rá, remélem.
Nagy szó hogy megszerzik még ha várni is kell kicsit többet.
süti beállítások módosítása