A társaid segítsége nélkül hogy éled túl Khazad-dum veszélyeit? Mória ősi sötétjében hőseidnek át kell vészelniük omladozó lépcsőket, beomlott járatokat és más veszélyeket. Sőt, nem csak ezeket a nehézségeket kell figyelembe venniük miközben áthaladnak a törpök bányáin: orkok és még ocsmányabb dolgok várakoznak számolatlanul.
Ennek a sorozatnak az első és második részében megvilágítottunk a pakliépítésnek négy olyan aspektusát, ami minden LCG-ben érvényes. Néztünk példákat arra, hogy szerezhetnek a játékosok akció előnyt, kártya előnyt, resource előnyt és összhangot. A végső cél azonban, hogy építsünk egy paklit, ami túléli Khazad-dum veszélyeit.
Arany van azokban a bányákban
Mória valódi kincse talán a mithril, de a törp bányászok hatalmas készleteket rendelkeznek más erőforrásokból is. Néhány játékos megjegyezte, hogy nagy lehetőség van pakliépítésre a Zigil Miner (Khazad-dum, 9) és Gildor Inglorion (The Hills of Emyl Muin, 79) felhasználásával.
A Zigil Miner megdöbbentő módon meg tudja gyorsítani a vagyonod növekedését. Így mikor megkezded utazásodat Khazad-dumba, hőseid nem maradnak egyedül, szövetségesek seregét vehetik maguk mellé. Amikor összeállítod a paklidat, megnövelheted az esélyt arra, hogy a Zigil Miner jövedelmező legyen. Gildor Inglorion bölcs tanácsai tökéletesen megakadályozzák a tévelygő bányászatot. Gildor lehetővé teszi, hogy manipuláld a paklidat és a kezedet. Kezedbe veheted a paklid legfelső három lapja közül a legjobbat, helyette egy drága kártyát a pakli tetejére tehetsz (olykor egy unique lap második példányát vagy egy kártyát, amire egy ideig nincs szükséged). Ha használod a Zigil Miner-t tudni fogod a megnevezendő számot és a csapatod gazdagodik.
Az alábbiakban látható egy pakli, amit egy-egy Core Set, Khazad-dum, és két fontos kiegészítő, a The Hills of Emyn Muil (Gildor Inglorion miatt) és a Return to Mirkwood segítségével állítottunk össze.
Hősök:
Bifur
Dáin Ironfoot (Return to Mirkwood, 116)
Dwalin
Kezdő fenyegetettség: 27
Neutral
Gandalf x3
Leadership:
Brok Ironfist x1
Faramir x2
Grim Resolve x1
Longbeard Orc Slayer x2
Sneak Attack x2
Steward of Gondor x2
Lore:
Beorn’s Hospitality x1
Daughter of Nimrodel x2
Erebor Hammersmith x2
Erebor Record Keeper x3
Gildor Inglorion (The Hills of Emyn Muil, 79) x3
Gléowine x2
Henamarth Riversong x1
Miner of the Iron Hills x2
Protector of Lórien x2
Spirit:
A Test of Will x2
Dwarven Tomb x1
Fortune or fate x1
Hasty Stroke x2
Northern Tracker x2
Stand and Fight x3
Untroubled by Darkness x3
Will of the West x2
Zigil Miner x3
Tactics:
Beorn x1
Összesen: 50 lap
Bevenni Mória bányáit törpék seregével
Ebben a pakliban Dáin Ironfoot vezeti a törpéket Khazad-dumba, felhasználva az akció előnyöket, kártya előnyöket, resource gyorsítást és az összhangot, hogy túléljék Mória orkjait és trolljait.
Akció előnyt a szövetségesek nagy száma (29) jelenti. Ugyan alapesetben nagyon nehéz lenne kifizetni őket, de a Zigil Miner és a Steward of Gondor (Core Set, 26) akkora resource gyorsítást jelentenek, hogy mindig ki fogod tudni fizetni őket a kezedből. Ha nem húzod fel a kezdéskor a Zigil Minert vagy a Steward of Gondort, akkor tehetsz egy újraosztást. Ezek nélkül nagyon nehéz lenne kijátszani sok kártyát a pakliból.
A 29 szövetségesedből 13 törpe, akárcsak mindhárom hős. Ezért Dáinnak lehetősége van Willpower és Attack összhang-bónuszt adni. Untroubled by Darkness (Khazad-dum, 10) további Willpowert ad kulcshelyzetekben, ezzel hatalmas lehetőség van questelni. Így miközben gyűjtöd a seregedet, egyéb összhang előnyeid is vannak a fontos helyzetek megoldásához. Grim Resolve (Core Set, 25) például lehetővé teszi, hogy minden karaktereddel questelj, majd utána visszafordítva támadhatsz vagy védekezhetsz is velük. A magas ára miatt nem túl gyakran van összhangban a paklikkal, de ebben a pakliban minden kártyát lehet resource bányászatra használni.
Ebben a pakliban nem túl sok kártya előny található, de meg van rá a lehetőséged, hogy mindig megfelelő választ adhass a kihívásokra. Gléowine (Core Set, 62) gyorsítja a laphúzásodat, akárcsak Gandalf (Core Set, 73). Gildor úgy növeli hatákonyan a kezed méretét, hogy minden körben kihasználhatod, hogy a legjobb kártya legyen a kezedben, és cserélgethesd őket a bányászathoz. Végül a három darab Stand and Fight (Core Set, 51) azzal növeli a kezed méretét, hogy visszavehetsz egy eldobott szövetségest, akár még a tactics szövetségest is: Beornt (Core Set, 31).
Ha pedig a bányászat túlságosan elvékonyította a paklidat, használhatod a két darab Will of West lapot (Core Set, 49) és visszakeverheted a dobott kártyáidat a pakliba, mielőtt leomlanak a falak és elfogy az. A Dwarven Tomb (Core Set, 49) segítségével visszaveheted a két Will of Westet, ha már elhasználtad őket, vagy kivehetsz vele Stand of Fightot, A Test of Willt (Core Set, 50) vagy Hasty Stroke-ot (Core Set, 48). Ez a két utóbbi spirit kártya a legjobb védelem a szörnyű Treachery lapok és Shadow hatások ellen, amikkel találkozhatsz Mória sötét járataiban.
Ami még jön…
A Zigil Miner pakli egy új fejlesztés a LoTR LCG-ben, olyan gazdag kombinációkat és lehetőségeket nyit meg, amiket majd szeretnénk folytatni végig a Dwarrowdelf ciklus kiegészítőiben. Ki tudja, Gildor Ingloriol fontos szerepét egy szép napon talán majd átveszi egy másik, olcsóbb Spirit Tünde szövetséges…
Utolsó kommentek