HTML

The Lord of the Rings LCG

Hírek, lapok, szabályok, játszmák és egyéb érdekességek a Fantasy Flight Games kártyajátékáról, The Lord of the Rings LCG-ről.

Utolsó kommentek

  • Elwe: Szia! A LOTR-HU-ra költözött az oldal és kivételesen valamirt most nem ér... (2012.07.31. 18:15) "Egy rég várt ünnepély"
  • vincu: Mi a miniaturemarket.com-ról szoktunk rendelni sokan (főleg Trónok Harcát... (2012.07.31. 15:11) Rövidhír
  • vincu: Atz eseménynél, ami egy egyszeri dolog nem erősíthető, de a csatolt lapná... (2012.07.31. 13:02) Hősök a Vörösfoki-hágón - második rész
  • vincu: Nem is tudom. Nagyon jók az értékei, de solo üzemmódban semmire sem mész ... (2012.07.31. 12:58) Lórien őrzője
  • vincu: sziasztok! Mióta megjelent azóta játszom ezt a játékot is, és még nem ta... (2012.07.31. 02:44) "Egy rég várt ünnepély"
  • Utolsó 20

Szavazás

Kérdések és válaszok

2011.10.31. 10:47 HunDrenus

Amennyiben kérdést szeretnél feltenni, írd le kommentben, hogy mire lennél kíváncsi és arra megpróbálunk válaszolni. Miután megvan a megfelelő válasz, a későbbiekben a bejegyzésben lehet majd elolvasni amolyan FAQ-jellegűen.
Hajrá! ;)
 

Címkék: kérdések és válaszok

126 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://lotr-lcg.blog.hu/api/trackback/id/tr633342003

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Elwe 2012.01.05. 22:37:10

Szia!

Ez jól jött hogy kijavíts, KIRÁLY VAGY! :D
Bár ebből kifolyólag megint baj van...

Az objektumokat muszáj felvenni? mert ha jól vettem észre ezek csak nehezítik a küldetést.

Ha igen akkor bármelyik karakteremre tehetem?

Azt olvastam hogy amikor lekerül az objektum akkor azt rakjam vissza a staging area-ba, ez már sántított nekem, szóval rákérdezek mi van??? ez igaz??

Hogy kerülhet le az objektum a karakterről, és mi hova kerül azután?

-kicsit más- Egy ally lapot kitehetek védekezni/támadni?

puddlepuddle 2012.01.05. 23:07:30

Objektum lapokat általában muszáj felvenni egy idő után, a legtöbb küldetéslap kritériuma hozzájuk kapcsolódik (például, nem mehetsz az új küldetéslapra, amíg nincs nálad 3 objective lap).
A játékban egyébként minden nehezít, pont ez a lényege, a sok szivatás mellett kell túlélni:)

Az első core scenario-ban nincsenek objective-ek, azzal kell kezdeni.

Az objektumok sorsa, célja és mikéntje mindig az adott objektumot található szövegtől, encounter laptól, vagy küldetéskártyától függ.

Szövetségesek (allies) harc/questing tekintetében ugyanúgy viselkednek mint a hősök, csak nem kapnak resource pontokat a körök elején, illetve a többi kártya, irányukba intézett megszólításainak függvényében más-más szabályok vonatkoznak rájuk, afféle megkülönböztető jelzőként is funkcionál:
például egy encounter lapon ilyenek állhatnak:
minden ally sebződik egyet
minden hős sebződik egyet
minden karakter sebződik egyet (hősök és allies is).

Elwe 2012.01.05. 23:47:26

Köszönöm hogy ennyit vetted a fáradtságot és mindenre válaszoltál.
Szerintem most nincs olyan amit nem értek.
Még csak annyi hogy leírnád a véleményedet a játékrol, mert eddig elég sok rosszat hallottam ami dilemmába ejt a vásárlás előtt.
Köszi!

Elwe 2012.01.06. 00:43:05

huhh most jut eszembe! hogy a core set-ekhez tartozó kigészítők egy különálló egész, és nem keverhetőek az új kiadásokkal semmilyen módon????

Elwe 2012.01.06. 01:06:09

az előző kérdés valamiért nem sikerült XD
naszóval, az oké hogy a core sethez csak a saját kiegji passzolnak, és nem tudom jól értem-e hogy a khazad sethez kell az első alap core is???
Tulajdonképpen az érdekel milyen szinten lehet keverni a különböző kiadásokat

puddlepuddle 2012.01.06. 08:43:05

Ahogy írtam, van az alap játék, ez mindenhova kelleni fog, márcsak a játékos lapok miatt is. Emellett mostanában jelent meg a Khazad-dúm nagykiegészítő, ami az elkövetkezendő 5-6 kiskiegészítőnek lesz alapkövetelménye (Dwarrowdelf ciklus), ugyanis bejön pár új játékelem, ami külön ezekre, a Moriában található különlegességekre épül.

Szóval, a Shadows of Mirkwood ciklus 6 kiegészítőjéhez (ez az első hat kieg) elég az alapjáték, majd a következő úgymond fejezethez és kiegészítőihez már kelleni fog a Khazad-dúmos nagykiegészítő is.

A véleményemet majd később írom, ha lesz egy kis időm.

Elwe 2012.01.06. 08:57:53

ok! Féltem hogy lekorlátozták a kiadásokat és kiegjeit egyedülálló részekre de ha nem így van az csak jó lehet.

Elwe 2012.01.06. 11:23:29

Na felmerült az első játékközbeni kérdés amit a szabálykönyv nem oldott meg konkréten. Olvastam erről egy szövegben de ott nem volt elég konkrét a leírás sajnos...

Szitu:

Már van egy location meg egy enemy lap a stagingben.
Erre húzunk még egy enemyt és locationt.
Na most ha az egyik felderítésére fordítim magamat akkor minden lap feny.pontját figyelembe veszembe a staging areaban, kivéve az aktív felderítendő location-ét. Ugye???

HunDrenus 2012.01.06. 13:09:35

@Elwe: Üdv közöttünk! :)

A stangingen kihúztuk még két lapot, így lesz 2 enemy, 2 location. Ekkor minden ottani lap értékét összeszámoljátok, majd megnézitek, hogy haladtatok-e a feladattal. Csak a "pontozás" után tudtuk utazni az egyik területre, ami így aktívvá válik és nem kell beszámítani a fenyegetését.
Ha nem tudsz azonnal utazni valamilyen lap segítségével (pl. The Strider's Path), akkor még beleszámít a közös fenyegetésbe.
Remélem érthető voltam.. :)

Elwe 2012.01.06. 13:37:26

Szóval akkor aktív egy helyszín és akkor nem számoljuk már a feny.pontjait ha már sikerült elkezdeni felderíteni???

HunDrenus 2012.01.06. 13:49:40

@Elwe: Igen, ha már aktív, akkor nem számít a fenyegetése. A szörnyeknél is hasonlóképpen működik: ha már harcolsz vele, akkor nem kell számolni.

Elwe 2012.01.06. 13:56:11

még egy kérdés, kicsit más....
egy lap sentinel és ranged szóval egyszerre csak az egyik képességét használhatja?
hacsak az egyik után nem lehet valami lappal ready-zni hogy elsüsse a másik képességét is?

puddlepuddle 2012.01.06. 15:20:47

Igen, egy akció/képesség kifáradásonként, hacsak másra nem utasít a lap.

""Szóval akkor aktív egy helyszín és akkor nem számoljuk már a feny.pontjait ha már sikerült elkezdeni felderíteni??? ""

Még annyit, hogy ha aktív lett egy helyszín és a questlap mellé lett téve (lásd szabálykönyv képei), akkor már nem ad willpowert a küldetéseknél, függetlenül attól került-e már rá Progress token vagy sem.

Egy helyszínt kizárólag a 4., utazás fázisban lehet aktívvá tenni (kivéve ugye ha valamilyen lap másként nem utasít).

Balaage 2012.01.09. 09:04:35

Azt szeretném megkérdezni, hogy le tudná nekem valaki írni milyen sorrendben jönnek a kiegészítők? Szeretném sorban megvenni őket, de nem tudom mivel kezdjek. :) Köszönöm

Balaage 2012.01.09. 09:22:38

Azt hiszem tárgytalan. Megtaláltam a BGG-n. :D

Elwe 2012.01.09. 22:11:36

Sziasztok!

Van pár eseménylap ami nem egyértelmű elsőre, legalábbis van elképzelésem de nem vagyok biztos a képességeivel.

Az első ezt mondja: Action: Exhaust 1 hero you control to choose and ready a different hero. - Itt akár egy másik játékos hősét is visszaállíthatom mivel nincs kikötve hogy "az én hősömet"- UGYE?

A második: Action: Exhaust 1 hero you control to choose and ready a different hero. - ennek a második effektjének nem értem az értelmét, mire jó.

A harmadik: Response: After an ally card leaves play. that card's controller draws 2 cards. - Az ilyen lap hogy működik, lerakom az asztalra és amikor a feltétel teljesül akkor ez az esemény discardba megy. és az ilyen lapok a többi játékosra is érvényesek???

A negyedik: Action: Exhaust a character you control to immediately declare it as an attacker (and resolve its attack) against any eligible enemy target. - a harcot amire ez a lap jogosít bármelyik fázisban kijátszhatom? pl. planning phaseben és csak fogok egy ready-s hőst és neki rontok egy enemy lapnak akire támadhatok?

Ja és ha én nem fordítok senkit felderítésre akkor nem is húzok új encountert, és csak azzal harcolok ebben a körben aki eddig bent volt a stagingben?

Bocs hogy talán hülyeségeket kérdezek, de így is lassan megy még a játék és mire kikeresem minden választ belepusztulok :D

puddlepuddle 2012.01.09. 22:54:24

Első: Igen, bármelyik másik hőst.

Második: Ide szerintem mást akartál beszúrni, nem?

Harmadik: Response, vagyok közvetlenül az azt kiváltó esemény után kell lecsapni. Ha másképp nem írja, az egész játékra, tehát mindenkire vonatkozik.

Negyedik: Igen, bármelyik fázisban használható. Persze a harc szabálya (ki hova támadhat, stb) itt is érvényesek.

Ha nem küldesz embert felderítésre, akkor is húzni kell annyi lapot, ahány játékos van (tehát két játékos esetén minden questing phase-ben -alapjáraton- 2-2 kártyát kell felhúzni. Emellett, ha nincs senki beküldve questelni, akkor, ahogy az lenni szokott ha az ellenek Threat Strength-je nagyobb, az összes threat-willpower különbözetet megkapjátok Threat-ként a tárcsára.

Elwe 2012.01.09. 23:02:54

igen téves volt: erre gondolok a 3.nak: Action: Put 1 ally card into play from your hand. At the end of the phase, if that ally is still in play, return it to your hand.
ez minek is van???

puddlepuddle 2012.01.10. 01:55:19

Magyarul: Tégy le a kezedből egy ally kártyát. Annak a fázisnak a végén, amelyikben letetted, ha még él az ally és nem került discard pakliba, akkor vedd vissza a kezedbe.
Tehát ha mondjuk harci fázis elején használod ki ezt a lapot, akkor az allyt a harci fázis végén kell visszavenni.
Ez a kártya nagyon jó olyan lapoknál, amik nagyon drágák, és bár már most szükség lenne rájuk, mondjuk resource híján nem tudod letenni őket.

Mondjuk itt van Beorn: lotrlcg.com/cardFocus.php?Title=Beorn
Nagyon jó lap, de drága is. Most viszont szükség lenne plusz egy támadóra, hogy ki lehessen végezni egy ellent. Nem kell kifizetned a 6 pontot érte, csak kijátszod a fenti event kártyát, és egy fázis erejéig leteheted azért az 1 resource-ért, amibe az event kártya kerül.
Így lesz plusz egy kártyád csatára, vagy amire akarod. Ha nem halt meg (előfordul, ha mondjuk elszámoltad magad, vagy durva shadow kártyát húztál fel), akkor visszakerül a kezedbe, így később újra kijátszhatod (megint egy Sneak Attack segítségével, vagy véglegesen, kifizetve az árát).

Azt már gondolom meg sem kell említenem, hogy Mr. Gandalf uraságnál milyen jól jársz, ha ezzel a kártyával használod (ugyanis játékba kerüléskor ugye kihasználhatod különleges képességét), újra és újra:)

Elwe 2012.01.10. 09:48:40

Világos! Szóval ha így játszok ki ilyen lapokat amik visszakevertetik magukat a pakliba akkor ez a hatás elmarad és simán felveszem a kezembe.

Az előző kérdésre válaszoltál viszont nem tiszta teljesen...
A negyedik: Action: Exhaust a character you control to immediately declare it as an attacker (and resolve its attack) against any eligible enemy target. na most nekem a harc szabájai szerint csak az én attack fázisomat kell levezessem vagyis csak én támadok enemyre, arra amelyik threatpontja megfelel a szabájnak. ez így helyes???

puddlepuddle 2012.01.10. 11:14:44

Csak te támadsz, csak arra, amire amúgy is támadhatnál (tehát ha nem vagy Dunhere vagy ranged, akkor csak az általad behúzott lényeket támadhatod). Csak nem kifáradt karakter támadhat, Shadow kártyát nem kell húzni, mert a lény most nem támad, ő majd csak a támadási fázisban teheti ezt meg.

Elwe 2012.01.10. 11:20:08

Ha van egy helyszín de még nem aktív és én próbálok odautazni felderíteni de elsőre nem sikerül mert a fenyegetettségi pontok végül nagyobbak akkor ez a helyszín már aktív ilyen esetben is vagy még nem?

Elwe 2012.01.10. 11:33:20

vagyis az utazás végbement? vagy egyáltalán nem?

Elwe 2012.01.10. 11:37:14

Ezt nem teljesen értem:
"(tehát ha nem vagy Dunhere vagy ranged, akkor csak az általad behúzott lényeket támadhatod)"

Hogy érted ezt?
A ranged csak akkor játsza ki a ranged képességét amikor másik játékos van támadó fázisban. nem?

puddlepuddle 2012.01.10. 12:49:47

Ranged kérdés:
Szabálykönyv így írja:
A character with the ranged keyword can be declared by its controller as an attacker against enemies that are engaged with other players. A character can declare ranged attacks against these targets while its owner is declaring attacks, or it can participate in attacks that are
declared by other players. In either case, the haracter must exhaust and meet any other requirements necessary to make the attack.

Tehát a ranged kártyát birtokló játékos támadási körében is használható mások által behúzott lényekre is.

Utazás: Itt valami nagy gubanc lehet:)
A questing és utazás két külön dolog, külön fázis képezi a két cselekedetet. Utazni lehet egy staging area-ban található helyszínre függetlenül a questing fázis sikerességétől. Persze csak akkor, ha jelenleg nincs aktív helyszín. Az utazásnál nem kell számolni fenyegetettséget, azt a helyszínt választod aktívnak, amelyiket akarod, vagy amelyiket a leírásuk enged/kötelez.

Elwe 2012.01.10. 13:15:51

Igen, nagy gubanc volt! XD
Pedig itt olvasom oda vissza a szabálykönyvet :D

Na most már jobb a helyzet.
A questelésnél ráfordítom a lapokat a küldetésre, húzok egy encountert, ha treachery akkor érvényesül az effektje és megy a discardba, nem marad új enemy a pályán. Ha location vagy enemy akkor összeadom a staging threatjeit és a különbözet lesz a progress a questen vagy a threatem a tárcsán.

Ezután a felderítés annyíból állna hogy a questen megszerzett progress tokent átrakom a location ra amennyi kell hogy felfedezzem és akkor a helyszín kimegy a játékból.

Az a már aktív helyszín amin már van legalább egy progress token?
Az aktív helyszínnek a threatjét már nem számolom a queselésnél?

Elwe 2012.01.10. 13:45:45

amikor az enemy támad és húz egy randomot lefordítva annak csak a shadow effektjeket kell teljesíteni vagy a "when revealed" eket is?

puddlepuddle 2012.01.10. 13:57:52

shadow: csak ami a halálfejes vonal alatt van. Ha nincs vonal, nincs shadow effect.

Quest és travel:
A questlapon levő progress tokenek nem kerülnek át a locationre.

Mikor a 4. (travel) fázisban utazni lehet, a választott location a staging areaból a questlap mellé kerül elforgatva, onnantól lesz aktív, onnantól nem kell számolni a threatcost-ot.

Az aktívvá tételtől kezdődően, bármilyen progress tokent is szerzel (legyen az harcból vagy questből), azokat mindig az aktív helyszínre kell tenned, egészen addig, amíg az fel nem fedeződik (vagyis annyi tokent nem teszel rá, amennyit a lap kér). Csak akkor lehet a questlapra progress tokent tenni, ha nincs aktív helyszín. Ha van, MINDIG a helyszínre kell tenni (kivéve, ha egy lap azt nem mondja, hogy kerüld ki a helyszínt - ilyen lap még nem jelent meg elvileg).

Gyors példa: 3. fázis, questelés sikeres, rendkívül jók voltatok, nyertetek 5 progress tokent. Van egy aktív helyszín, amin még nincs token, összesen 3 kell, hogy felfedeződjön. A nyert 5 tokenből hármat rátesztek erre a helyszínre, ami felfedeződik. Ha van a lapon ehhez kapcsolódóan utasítás, akkor végrehajtjátok, majd a maradék progress tokent rátehetitek a questlapra. 4. fázis jön, mivel jelenleg nincs aktív location (ugye mindig csak 1 lehet), ezért választhattok a staging area-ból (ha van) egy locationt, ami aktívvá válhat.

Athalay 2012.01.10. 14:01:31

Travel-nél még mindig van egy kis gubanc! :)

Nem raksz át rá progress tokent a quest-ről. Hanem Travel phase-nél választasz egy location-t és az lesz ezentúl az aktív helszín. És amíg fel nem deríted, addig minden progress tokent csak (!) oda rakhatsz.

Remélem érthető, ahogy leírtam.

Athalay 2012.01.10. 14:03:06

Na, látom kicsit elkéstem, de lényegében ugyanazt írtuk. :)

Elwe 2012.01.10. 14:15:21

igen így már ok! Köszönöm a válaszokat!

a shadow funkciója világos viszont ha olyan encounter lapot húzok a védekezésnél amin csak "when revealed" van akkor az is teljesül mint a shadow effekt (a shadow vonal alatt)vagy ez ebben a fázisban nem számít és simán dobom??

Ezt nem értem hogyan működik pontosan, kérhetek hozzá magyarázatot?
Action: Choose a player. That player may declare any number of his eligible characters as defenders against each enemy attacking him this phase.

egy encounter deckben mennyi location kell legyen mert a symbol szerinte raktam be őket mégis szinte állnak sorban a helyek a stagingben. piros deckel tolom az első questet a core setből. lehet ez a baj

Elwe 2012.01.10. 14:26:48

Ennél a lapnál az ellenfél húz egyet hogy shadow effektet keressen vagy azt sem tud ha ezt kijátszom?

Combat Action: Choose an enemy engaged with a player. That enemy cannot attack this phase.

Elwe 2012.01.10. 14:31:03

Az minősül travelnek ha egy helyszínt aktívvá teszek vagy akkor ha tudok rá progress tokent rakni?
Emiatt kérdezem.

Response: After you travel to Old Forest Road, the first player may choose and ready 1 character he controls.

Athalay 2012.01.10. 14:33:24

Shadow lapnál csak a vonal alatti számít. Semmilyen "when revealed...." nem számít!

Action: Choose a player... kérdésedre: a választott játékos akárhány éber karakterével védekezhet, magyarul a védőértéküket összeadhatod.

Elég nehéz a piros paklival játszani. :) Jól csináltad, a szimbólumok alapján kell sszeállítani az Encounter Deck-et.

Az utolsó kérdésedre: nem húzhat az ellenfeled shadow lapot ebben az esetben!

Athalay 2012.01.10. 14:36:51

Akkor minősül travel-nek, ha aktívvá teszed!

Elwe 2012.01.10. 14:40:50

köszi megint a gyors válaszokat.
most váltom a piros paklit.
nem lehet vele haladni sajnos. esetleg egy másik színnel biztos jobb lesz mint egymagában

Elwe 2012.01.10. 14:42:55

@Athalay: kivel szoktál játszani? tesó haver?

Athalay 2012.01.10. 14:54:20

Barátnőmmel és szólóban. :)

Elwe 2012.01.10. 14:57:32

@puddlepuddle: huhha a Dunhere hogy is műküdik?
támadhat olyat is akinek a pontja magasabb mint a threat-em a tárcsán?

puddlepuddle 2012.01.10. 15:12:49

Bárkit, aki a staging area-ban van. A threat-követelmény csak engagement ellenőrzésnél számít.

Elwe 2012.01.10. 15:16:20

akkor csak annyi ha egyedül támad és azt bárkire teheti akkor még kap 1 damaget?

Elwe 2012.01.10. 15:39:10

az olyan lapok mint pl a Cancel a shadow card effect just triggered during combat. ezeket a másik játékos shadow effektjeire is elhasználhatom?

Elwe 2012.01.10. 15:49:56

ha a kör elején nincs aktív helyszín és én questelek és közben jön egy location a stagingbe akkor is a qestre teszem majd a tokeneket és majd a travel fázisban utazok a helyszínre és ezzel teszem aktívvá és csak a következő körben kell csak token tegyek rá. jól tudom végre??? :D

puddlepuddle 2012.01.10. 15:51:12

Jól tudod:)

Ha nincs külön írva egy lapon, hogy csak a saját lapjaidra vonatkozik, akkor bárkin lehet használni.

Athalay 2012.01.10. 15:52:42

igen, most már összeállt, látom :)

Elwe 2012.01.10. 15:54:11

mi van akkor ha egy quest lapon nincs semmilyen utasítás?
lotrlcg.com/cardFocus.php?Title=A%20Fork%20in%20the%20Road

ha az egyik oldalon nicsn semmi akkor egyből megfordítom?

Athalay 2012.01.10. 16:16:41

igen, olyankor rögtön megfordítod

Elwe 2012.01.10. 16:18:03

@Athalay: hát ha ez igaz: ha a kör elején nincs aktív helyszín és én questelek és közben jön egy location a stagingbe akkor is a qestre teszem majd a tokeneket és majd a travel fázisban utazok a helyszínre és ezzel teszem aktívvá és csak a következő körben kell csak token tegyek rá. jól tudom végre??? :D
... ha igaz akkor összeállt :D

Elwe 2012.01.10. 16:23:59

Ezt a lapot arra is tehetem aki már le van fárasztva? bár ha igen akkor eléggé védhető lap ez

When Revealed: The player with the highest threat level attached this card to one of his heroes. (Counts as a Condition attachment with the text: "Attached hero does not ready during the refresh phase unless you pay 2 resources from that hero's pool.")

Athalay 2012.01.10. 16:24:22

igen, összeállt! :)

Athalay 2012.01.10. 16:25:51

Arra is teheted, de ez attól még nagyon-nagyon szivatós lap. Szerintem a Core Set egyik legdurvábbja!

Elwe 2012.01.10. 16:49:34

de ha arra is tehetem akkor tulajdonképpen nem sok vízet zavar. nekem sántít ez a dolog.

Athalay 2012.01.10. 16:57:52

Na, de ez rajta is marad! Minden egyes körben csak akkor fordíthatod vissza, ha 2 erőforrást elköltesz!

Elwe 2012.01.10. 17:05:35

szóval azt mondaná a lap hogy a refresh állapotban nem áll vissza hacsak nem fizetsz 2 manát

Elwe 2012.01.10. 17:10:14

kötelező minden helyszínre utazni és felfedezni ami bent van a staigingben? Vagy csak akkor ha ki van kötve?
Úgy lehet játékot nyerni ha van bent location ami nem aktív?

puddlepuddle 2012.01.10. 17:22:05

Nem kötelező utazni, de ajánlatos, mert ha felhalmozódnak, akkor már nem fogsz tudni több willpowert összegyűjteni, mint threatcostot questing phase-ben.
Akkor nem ajánlatos helyszínre utazni, ha mindenképp a questlapra akarsz tenni.

Caught in the web: Igen, minden egyes körben két resource kell, hogy újra készenlétbe álljon a hős.

Elwe 2012.01.11. 14:20:23

ha a combat fázisban nem tud támadni az enemy lap mert több kvesebb thretem van akkor Dúnhere attól még tud féléjük támadni ugye?

Elwe 2012.01.11. 14:29:13

és mi van abban az esetben ha csak egy karakterrel tudok védekezni de két támadó van??

Elwe 2012.01.11. 14:31:48

ja gondolm az erősebb engageli az egy ready herot a másiknak meg udefended támadása lesz és annak a sebzését rá kell tegyem bármelyik hősre

Elwe 2012.01.11. 14:43:52

ha kijelölöm a a lapkat amelyek felém támadnak akkor azzal együt fárasztom azt is aki védi, vagy itt még kelehet játszani azt a lapot ami visszarakja az enemyt a stagingbe anélkül hogy hőst kéne fárasszak vdekezsre?

Elwe 2012.01.11. 15:28:02

az ilyen lap hogy működik? rárakom valakire és addig lehet rajta amég valami nem szedeti le velem?

Self Preservation 3
[Attachment]
Skill.

Attach to a character.
Action: Exhaust Self Preservation to heal 2 points of damage from attached character.

Elwe 2012.01.11. 15:47:12

ez csak egy körig van bent?

Item. Trap.

Attach to an enemy engaged with a player.
Attached enemy cannot attack

Elwe 2012.01.11. 15:51:07

ennek a response mit csinál?

Attach to a hero. Attached hero gets -1[willpower].
Response: Exhaust Dark Knowledge to look at 1 shadow card that was just dealt to an enemy attacking you.

puddlepuddle 2012.01.11. 18:12:00

- "ha a combat fázisban nem tud támadni az enemy lap mert több kvesebb thretem van akkor Dúnhere attól még tud féléjük támadni ugye? "
Igen

- "és mi van abban az esetben ha csak egy karakterrel tudok védekezni de két támadó van?? "
Jól írtad utána
Attachmentek addig vannak rajt valakin, amíg valahogy le nem szedi valami.

- "ennek a response mit csinál?"
Megnézheted előre a shadow kártyáját az egyik, téged támadó lénynek. Ez abban az esetben hasznos, ha el kell döntened, hogy legyen e tank, vagy sem, így tudod, hogy mennyire szívnád be, ha nem tankolnád.

Egyébként szerintem könnyebb lenne, ha összeszednéd egy nagy csokorba, számozva a kérdéseket és utána küldenéd el őket egy posztban. Egyrészt átláthatóbb, másrészt könnyebb követni és válaszolni is.

Elwe 2012.01.11. 20:59:05

igen.eszembe jutott hogy egybe kéne írjam hogy jobban lehessen látni és válaszolni rá. csak féltem kimegy a fejemből és lusta voltam irogatni. mindegy Legközelebb összeszedem ha van valami. És köszönöm a válaszokat.

Van egy kérdésem: mára utolsó.
Az engagelésnél ugye kihúzom azokat akik támadnak és kapnak egy shadow t lefordítva. ekkor még nincs lefárasztva egyik hősöm sem, ugye? ésilyenkor mondjuk visszatehetem az enemy t egy eventel és akkor mivel nem kellett védeni mert nem támadott ezért ready be marad a hősöm is és tudok vele egyből visszatámadni. jól tudom?

puddlepuddle 2012.01.11. 21:31:16

Engagement checks az 5. fázis.
Ilyenkor még nem kell shadow kártya, az a 6., Combat fázis elején jön.
Szabálykönyv 30-31. oldala a leghasznosabb dolog a világon, minden játék alkalmával nyitva van és azt követjük, hogy még véletlenül se hagyjunk ki valamit (utólag már igen nehéz korrigálni a dolgokat).

5. fázisban nincs miért fárasztani az embereket, 6. fázisban pedig csak a védekezés illetve támadás alkalmával fáradnak.
Ha védekezés előtt küldöd vissza az egyik lényt, akkor megúsztad. Utána visszaküldeni meg sok értelme, ha már nem küldted vissza előtte.

Elwe 2012.01.12. 11:36:27

Akadt pár kérdés mára :D

Az első:
Ha az ellenfél nem tud támadni mert magas a threatje az enyémhezképest akkor nem támad. Ezután ezek ellenére én tudok rájuk támadni?

Második:
Ha engem támad egy enemy és és a társamat egy másik, akkor a visszatámadásnál arra kell támadjak amelyiket védtem vagy bármelyiket?

Harmadik: Visszatámadásnál tudunk ketten egyre támadni?

Negyedik: A son of arnor nem teljesen világos: After SOA enters play choose an enemy card in the staging area or currently engaged with another player. engage that enemy
EZ PONTOSAN MIT CSINÁL VAGYIS INKÁBB HOGYAN

Elwe 2012.01.12. 12:33:06

elfelejtettem de még az érdekelne hogy ha egy quest lapnak egy progress token kell hogy jöjjön a következő és én 5-öt tudnék tenni rá akkor itt is a maradék rákerül a következő questre mint a location-eknél? vagy az a fölösleges prgogress token simán elvész?

Elwe 2012.01.12. 18:35:50

Bocsánat a kérdés halomért megint.
Vannak olyan lapok amelyek levesznek egy lapot a dekkünkről és lefordítva egy 1/1es ork guardot képeznek belőle. Pl egy location vagy quest lap. ilyenkor csak beállnak a sorba a staging areaba a többi enemy mellé amég ki nem írtjuk őket a combatban? vagy csak egy körig vannak bent? ha meghalnak hova kerülnek?

Athalay 2012.01.12. 19:18:40

@Elwe: Szerintem van egy pontja a harcnak, amit eddig nem vettél figyelembe. Ez pedig az, amikor "engaged" egy szörny.

Szóval ez úgy megy, hogy az 5. fázisban megnézed, hogy a Threat-ed alapján melyik lény lép veled harcba (engage). ezek az asztal közepéről közelebb is jönnek hozzád. Ezek után a 6. fázisban ezek támadnak téged, majd utána te visszatámadsz rájuk.

Viszont ezek a lények ott is maradnak! Ezek állnak veled harcban (engaged) és a későbbi körökben is végig ott lesznek, amíg le nem győződ őket vagy vissza nem kerülnek a staging area-ba (az asztal közepe). A veled harcban álló lényeknek a threatje a későbbi körökben nem is számítódik bele a quest-nél a threat-be.

Remélem érthetően írtam le. :)

Athalay 2012.01.12. 19:22:04

Csak ara támadhatsz vissza, aki veled áll harcban, kivéve, ha "ranged" képességű a karaktered, akkor a társaddal harcban állót is lőheti.

A Son of Arnor is jobban érthető már az előbbi leírásom lapján, szerintem. Szóval azzal támadhatsz olyan szörnyet, ami "középen" van (staging area), magyarul nem áll veled harcban, és olyat is, aki a másik játékossal áll harcban.

Elwe 2012.01.12. 19:56:02

@Athalay: ha jól értem, akkor a threat pontok alapján engagelt enemy lap megtámad és mindaddig harcban állnak velem amég meg nem ölöm őket vagy nem küldöm vissza őket valamilyen lappal a stagingbe.
Ha nem tudnak megtámadni a threatpontokból kifolyólag akkor én sem mehetek nekik magamtól kivéve ha egy lap segít benne vagy Dunhere képessége. na?? így van vagy nem így van?? :D

Athalay 2012.01.12. 20:05:25

Most már nagyjából jól érted, csak még annyi, hogy az 5. fázisban, mielőtt megnéznéd a threat-edet, azelőtt önként is választhatsz egy szörnyet, aki onnantól harcban állónak számít veled. Ez nem kötelező, de választhatsz.

Elwe 2012.01.12. 20:27:49

Hmmm... Tisztázzuk ezt. Engagenél az first player játékosra támad az a szörny akinek alacsonyabb a threatje. utána a másik játékos megnézi rá ki támadhat a threatek alapján kiválsztja ő is. az nagyobb threates szörnyekre nem lehet támadni csak lapok, effektek segítségével. Akkor pontosan itt hogyan is lehet szabadon szörnyet választani. nagyon örülnék és megköszönném ha leírnál egy ilyen fázist ezzel az esetekkel

Elwe 2012.01.12. 20:28:52

Hmmm... Tisztázzuk ezt. Engagenél az first player játékosra támad az a szörny akinek alacsonyabb a threatje. utána a másik játékos megnézi rá ki támadhat a threatek alapján kiválsztja ő is. az nagyobb threates szörnyekre nem lehet támadni csak lapok, effektek segítségével. Akkor pontosan itt hogyan is lehet szabadon szörnyet választani. nagyon örülnék és megköszönném ha leírnál egy ilyen fázist ezzel az esetekkel

Elwe 2012.01.12. 21:02:45

na ok. asszem értem. kivehetsz egy enemyt akinek nincs meg az elég thretje, a többi a threat szerint megtámad, vagy nem, magától.
Viszont akit te választasz és nagyobb a threatje az is ugyan úgy harcban áll mint akiknek kevesebb a threatjük mint az enyém? szóval ha olyat húzok magam elé akinek nagyobb threatje van az is rámtámad és onnantól kezdve harcban áll velem és nem megy vissza a stagingbe?

Athalay 2012.01.12. 21:58:27

Pontosan! Az utolsó hozzászólásodban jól írtad.

Elwe 2012.01.12. 22:35:04

hát igen nekem nekem nem volt ennyire egyértelmű a szabálykönyv mivel még a tcg szabálsai is belém rögződtek és azt hittem ez is így működik. az angol szabálykönyvből nem vettem ki pontosan ezekszerint. köszi a segítséget.

Még annyit hogy attachmenteket kersztbe kasul rakhatom lapokra ha nincs kikötve hogy a sajátomra kell?

Az objektumokról csak annyit hogy egyből fel kell venni ha felszabadulnak vagy ráér ha szűkséges a quest szempontjából?

Kinek KELL felvenni az objektumokat ha több játékos van?

Az objektum csak halállal kerül le?

Elwe 2012.01.12. 22:47:33

ebben az esetben a Dunhere hogy működik?

Athalay 2012.01.13. 09:59:22

Dunhere számomra sem teljesen egyértelmű. A lényege, hogy ha egyedül támad, akkor a középen (staging area) lévő szörnyet is támadhatja. AZ nekem sem teljesen világos, hogy ezt pontosan mikor is teheti meg. Szerintem ugyanúgy a 6. fázisban, a támadásaidnál, de teljesen nem vagyok biztos benne.

Balaage 2012.01.13. 10:38:00

Nekem is lenne egy kérdésem. Az event tipusú kártyákat bármikor kilyátszhatom, amikor szükség van rá, vagy a planning fázisban kiveszem amire esetleg úgy gondolom szükségem lehet.

puddlepuddle 2012.01.13. 13:25:31

Ahogy Athalay sejti, Dunhere is a 6., Combat fázisban támadhat csak, amikor az őt használó játékos támadói vannak soron.

Balaage: Az event kártyákat bármikor felhasználhatod, kivéve ha a kártya mást nem mond, illetve természetesen csak a szabályok keretén belül (tehát nem lehet megszakítani egy adott, 30-31. oldalon pirossal jelzett LÉPÉST (csak a zölden jelzett lépéseknél).

Balaage 2012.01.13. 14:48:52

köszi asegítséget

Elwe 2012.01.14. 16:35:32

hát igen nekem nekem nem volt ennyire egyértelmű a szabálykönyv mivel még a tcg szabálsai is belém rögződtek és azt hittem ez is így működik. az angol szabálykönyvből nem vettem ki pontosan ezekszerint. köszi a segítséget.

Még annyit hogy attachmenteket kersztbe kasul rakhatom lapokra ha nincs kikötve hogy a sajátomra kell?

Az objektumokról csak annyit hogy egyből fel kell venni ha felszabadulnak vagy ráér ha szűkséges a quest szempontjából?

Kinek KELL felvenni az objektumokat ha több játékos van?

Az objektum csak halállal kerül le?

És van egy ilyen szöveg ami ezt mondja:
Forced: At the beginning of each quest phase, each player places the top card of his deck, face own in front of her, as if it just engaged her from the staging area. These cards are called "Orc Guard," and act as enimies with: 1 hit point, 1 [attack], and 1 [defense]

Itt ha megöltük azt az 1/1 es lapunkat akkor azt dobni kell vagy vissza a húzó pakilba?

Elwe 2012.01.15. 10:47:05

ha egy quest lapnak egy progress token kell hogy jöjjön a következő és én 5-öt tudnék tenni rá akkor itt is a maradék rákerül a következő questre mint a location-eknél? vagy az a fölösleges prgogress token simán elvész?

Athalay 2012.01.15. 11:58:22

@Elwe: A progress token elvés.Nem viheted át a következő quest-re!

Balaage 2012.01.17. 08:11:18

Egy kérdés. Ha "Action" azt mondja ki egy hero-nál, hogy fárszd ki és kapsz valamit, az külön akciónak számít e, vagy amikor befordítom questbe akkor azzal együtt ez is teljesülhet. Ha pedig a lap "Response" mint pl. Eleanor esetében, akkor ha őt befordítom questelni, és a húzott lapnál feljön egy "when revealed" típusú lap az hatástalanítja-e, vagy csak szintén reakcióként fordíthatom be, és az külön akció.

Elwe 2012.01.17. 09:35:54

@Balaage: Mindegyik művelet külön fárasztást igényel ilyen esetekben

Elwe 2012.01.19. 19:30:07

Ha a questelésnél sikerül elérni az előírt progress tokent a questlapon akkor egyből ennek a fázisnak a végén már jön a következő questlap és életbe lépnek a feltételei amivel már folytatjuk a következő fázist?

Balaage 2012.02.03. 07:55:00

Nem tudom valaki belinkelte ezt már de itt van egy egész jó videó arról, hogy kell játszani. Kezdőknek ideális szerintem. Érdemes végignézni az egészet, mivel az egymás után követő videókban javítja az elkövetett hibákat a srác :) www.youtube.com/playlist?list=PL7691E24FD7613341&feature=plcp

Elwe 2012.02.03. 10:14:12

@Balaage: Láttam régen egyet de nem tudtam hogy egész sorozat van belőle. Belenézek megint. Hasznos tud lenni.
Én ajánlom neked az új bejegyzést! :)

Elwe 2012.02.03. 13:08:43

Erről már volt szó de még kérdezek erről ha nem baj.

A szabálykönyv ezt mondja:
Actions are always optional, and can be triggered
by their controller during any action window in the
game sequence.

The hero card Glorfindel provides an example of
an action that can be used during any player action
window.

Megnéztem a piros-zöld táblázatot és a védések, támadások végig zölddel vannak. Szóval itt a kis fázisok során használhatok bármikor akciót meg event-et?
Vagy közvetlenül a sebek kiosztása előtt nem lehet semmi életmentőt használni???

Balaage 2012.02.07. 08:46:52

@Elwe: Én úgy gondolom, hogy azok azért zöldek, mert van olyan, hogy nincs támadás, vagy védekezés, ezért ez opcionális. De a táblázat szerint közte nincs lehetőség akciókra. Pont ezért van az, hogy al kell előre dönteni ki véd, és csak utána felfedni pl. a shadow kártyákat. Sokszor okozott ez már nekem meglepetést.

Elwe 2012.02.07. 09:37:04

Végülis itt megtaláltam a kielégítéő választ. Ajánlom mindenkinek
www.kaybee.org/kirk/LoTR_LCG_QuickRef.pdf

Elwe 2012.03.07. 19:41:31

Sziasztok!

Az Osgiliath-os kieg.-ben az a szöveg ami arról szól hogy valami ilyesmi: "if have crossed Anduin" akkor ez olyankor számít crossed-nek amikor már elhagytam a -Crossing Anduin- küldetés szakaszt?, vagy éppen még nem crossed-nek amikor nem teljesítettem ezt a szakaszt????

puddlepuddle 2012.03.08. 00:06:35

Üdv!
Amikor már elhagytad, akkor használható.

Elwe 2012.03.18. 18:43:40

Hova tűntetek srácok???
süti beállítások módosítása